Oyun dünyasının en beklenen yapımlarından Starfield için geri sayım başladı. Gelecek aylarda piyasaya sürülecek oyun, geçtiğimiz haftalarda ön siparişlere açıldı. Bugün ise AMD, Starfield’a FSR 2.0 teknolojisini getirmek için Bethesda ile anlaştığını duyurdu. İşte ayrıntılar…
Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?
AMD ile Bethesta içinde meydana getirilen bu antak kalma kapsamında daha yüksek grafiklerde daha yüksek performans elde eden FSR 2.0 teknolojisi, Starfield oyuncularına sunulacak. Bu, AMD ekran kartı ve işlemci kullanıcılarının oyunda daha fazlaca FPS alabileceği anlamına geliyor.
![Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?](https://ares.shiftdelete.net/2023/06/starfield-amd-nvidia-intel-2.jpg)
Pek fazlaca kişi Starfield için meydana getirilen bu anlaşmayı hoş karşılamadı. Zira meydana getirilen duyuruda Bethesda, işbirliğini bir tek AMD ile yaptığını belirtti. Bu da oyunun NVIDIA’nın DLSS ve Intel’in XeSS benzer şekilde teknolojilerinin destekleyip desteklemeyeceği mevzusunda akıllarda sual işareti bıraktı.
Oyunun AMD işlemci ve ekran kartları ile optimize edilmiş şekilde çalışacak olması AMD kullanıcıları tarafınca iyi karşılandı. Yalnız NVIDIA ve Intel kullanıcıları için aynı şeyi diyemeyiz. Zira Bethesda’nın iki şirket ile antak kalma yapmamış olabileceği tahmin ediliyor.
Netice olarak, şu anki açıklamalara bakılırsa Starfield’ın AMD kullanıcılarına hususi olacağını söyleyebilmek mümkün. Naturel NVIDIA ve Intel kullanıcıları da oyunu oynayabilecek yalnız AMD kullanan oyuncular, daha optimize edilmiş bir oyun tadı sürecek.
![Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?](https://ares.shiftdelete.net/2023/06/starfield-amd-nvidia-intel-3.jpeg)
AMD Kıdemli Başkan Yardımcısı, Data İşlem ve Grafik Grubu Genel Müdürü Jack Huynh’in ilgili açıklaması şu şekilde;
Starfield’ı Xbox ve PC için Ryzen 7000 serisi işlemciler ve Radeon 7000 serisi grafiklerle optimize etmek için Bethesda Game Studios ile el ele çalıştık. Bu optimizasyonlar hem performansı hızlandırır hem de çoklu iş parçacıklı kod kullanarak oyun standardını artırır ve Xbox ve PC oyuncuları bundan faydalanabilecek.
Bethesda oyun geliştiricisi Todd Howard ise AMD mühendislerinin, Starfield için hususi olarak çalıştıklarına dikkat çekerek, Bethesda’nın kod tabanında FSR2 görüntü işleme ve yükseltme üzerine emek harcamalar sürdürdüklerini belirtti.
NVIDIA ve Intel kullanıcıları, Starfield’ın kendi platformları için optimize edilme çalışmalarının yapılmayabileceği mevzusunda endişeli. Peki sizler bu mevzu hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.