Tüm oyun dünyası PlayStation Plus hizmetinin piyasaya sürülmesini bekliyor. Fakat PlayStation tarafınca meydana getirilen bir açıklama beklentilerin yere çakılmasına sebep oldu. Zira bütçe dahilinde meydana getirilen planlara gore AAA oyunların kalitesi bozulacak.
PlayStation Plus oyunları PS5 kalitesinde olmayabilir!
PlayStation tarafınca meydana getirilen açıklamaya gore geliştiriciler eğer oyunlarını PlayStation Plus hizmetine dahil etmeyi düşünüyorsa bütçelerini kısması ve AAA oyunlarının standardını düşürmesi gerekecek. Zira firmanın bütçesi şu anda bunu karşılamaya yetmiyor.
Mevzuyla ilgili açıklama gerçekleştiren PlayStation yöneticisi Hiroki Totoki, yatırımcılarla yapmış olduğu finansal görüşmede şunları söylemiş oldu:
Rakiplerin stratejisi hakkında yorum yapmaktan kaçınacağım. Şu anki düşüncemiz, kaliteli ürünler için geliştirme maliyetlerine ve uygun Ar-Ge yatırımına haiz olmak. Bu, hem platformu iyileştirecek hem de uzun solukta işi iyileştirecek.
PS5’teki AAA tipi oyunları abonelik hizmetlerine sunarsak, bunun için gereksinim duyulan yatırımı azaltmamız gerekebilir. Bu durumdan endişeleniyoruz. Zira birinci taraf oyun standardını bozar. Bu yüzden, sağlam ürünlerin doğru şekilde tanıtılması için uygun geliştirme maliyetlerini harcadığımızdan güvenilir olmak istiyoruz.
Meydana getirilen bu açıklamanın arkasından PlayStation CEO’su Jim Ryan daha ilkin yaptığını benzer bir açıklama yapmış oldu ve şunları söylemiş oldu:
Yaptığımız oyunlar büyüyor. Daha iyi ve güzel oluyorlar. Daha da zenginleşiyorlar. Ek olarak anlatı güçleniyor. Bu oyunları yayınlandıktan derhal sonrasında bir abonelik hizmetine sokmak bu erdemli döngüyü kırar ve şu anda yapabildiğimiz şekilde yatırım yapamayız. Özetlemek gerekirse, yapmıyoruz.
Aynı görüşme esnasında Sony tarafınca meydana getirilen bir diğeri açıklamaya gore ise şirket, birinci taraf oyunlara 40 milyar yen (kabaca 308 milyon dolar) daha harcamak istiyor. Meydana getirilen açıklamanın ise tamamı şu şekilde:
Mevcut stüdyolarımızda birinci taraf yazılımları güçlendirmeyi amaçlayan yazılım geliştirme giderlerini averaj 40 milyar yen artırmayı planlıyoruz. İleriye dönük olarak, birinci taraf yazılımımızı güçlendirerek ve bu yazılımı birden fazla platforma dağıtarak oyun işini büyütmeyi amaçlıyoruz.
Siz bu mevzu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi SDN Forum‘da yada yorumlarda bizlerle paylaşmayı dikkatsizlik etmeyin!